המתכון לעסק רווחי
בעלי עסקים רבים משקיעים כסף רב בשיווק העסק וביצירת תכניות עסקיות, אך אינם מקדישים מחשבה מספקת לדבר הבסיסי ביותר במכירות – עיצוב העסק בצורה שתמשוך את העין. באמצעות הצבת סטנדים במקומות אסטרטגיים בעסק, ניתן לנתב את הלקוחות לקנות מוצרים שיניבו עבור בעלי העסק רווח רב יותר ממוצרים אחרים. מעבר לכך, השקעה בעיצוב ובמיוחד בסטנדים, בצורה שיוצרת מראה מסוגנן ומושך, גורמת ללקוחות לרצות להישאר זמן רב יותר בעת ביקורם בעסק ואף לחזור אליו שוב בהמשך. תצוגת הפריטים בעסק היא למעשה תורה שלמה בעולם השיווק, אשר בוצעו עליה מחקרים רבים. זהו נושא מאוד מעניין שמומלץ לכל בעל עסק להעמיק בו ולהבין מהם המיקומים המומלצים עבור סוגי פריטים מסוימים, מהו הסידור הנכון של הפריטים ועוד. עמדות המדפים והסטנדים
למשל בחנויות אופנה, הבגדים עצמם יתפסו את מירב המקום ופריטי אופנה – "אקססוריז" - כמו צעיפים, שרשראות וכולי, יתפסו מקום מצומצם. הנפח שהפריטים תופסים הוא משמעותי שכן זהו הדבר העיקרי אותו יראו עיני הלקוחות. לכן, חשוב להשקיע בסטנדים במאפשרים תצוגה נעימה לעין של פריטים אלו. כל עסק חייב להחזיק בסטנד אחד לפחות אשר מציג את הפריטים המומלצים ביותר ללקוחות בצורה מרווחת ומושכת. התצוגה בסטנד כזה צריכה להיות בגובה העיניים של הלקוחות, או בצורה מעט מוגבהת מהאזור בו ניתן לקחת את הפריט. למשל, בחנות למוצרי מטבח כדאי להציג את סדרת סירי הדגל על גבי משטח מוגבה, ומתחתיו להניח סירים בערימות מסודרות בצורה שהלקוחות יוכלו פשוט לקחת אותם עמם. כדאי למצוא סטנד בו פריט אחד עד ארבעה פריטים יוכלו להיות בולטים יותר מהשאר. עבור שאר המוצרים מהסוג המרכזי הנמכר בעסק, חשוב להציב מעמדים שנוחים לגישת הלקוחות אך גם מונעים יצירת אי סדר על ידיהם. עמדה לקטלוגים יוצרת שיווק נוח ויעיל
בעסקים רבים, קטלוג שניתן בחינם ללקוחות מעניק לעסק יתרונות רבים. ראשית, הוא מספק ללקוחות הצצה למגוון הפריטים בעסק בצורה פשוטה ומושכת, כמובן במידה והוא מעוצב בצורה איכותית. בנוסף, הוא מונע מהלקוחות לשאול שאלות לגבי קיומם של פריטים וכך הוא משחרר את העובדים לעסוק בדברים חשובים יותר, כמו ייעוץ ללקוחות או שיווק של מוצרים. כדי שהלקוחות יוכלו לשים לב לקטלוגים ולגשת אליהם, מומלץ להציב מעמד קטלוגים במקום בולט. לרוב מדובר בכניסה לחנות או בקופה. מעמד קטלוגים צריך להיות מושך דיו כדי לגרום ללקוחות לקחת לעצמם קטלוג, אך לא זועקת מדי כדי לא להאפיל על הקטלוגים עצמם. זוהי שיטה פשוטה ובטוחה להגדלת המכירות בעסק. סטנד מסתובב לפריטים הקטנים
הפריטים הקטנים בעסקים הם לרוב הפריטים הרווחיים ביותר. כדי להגדיל את המכירה שלהם, כדאי לזכור שבני אדם אוהבים לבצע דברים בצורה אקטיבית ולא רק להתבונן. מסיבה זו, סטנד מסתובב לפריטים קטנים כמו שרשראות, סוכריות, אוזניות, משקפי שמש וכדומה יכול לגרום להגדלה של מכירת הפריטים הללו. הלקוחות ייהנו להתעסק עם סטנד כזה וירצו לקנות יותר ויותר מוצרים. חוץ מהפריטים עצמם – כדאי להשקיע גם בשילוט
כמובן שהתצוגה של פריטי העסק עצמם היא החשובה ביותר, אך אסור לשכוח שגם הצבה של שילוט ברחבי החנות בהתאם לעיתוי מסוים, למבצעים וכדומה, יכולה לשפר מאוד את המכירות. כדאי שבכל עסק יהיו כמה סטנדים לתצוגה כמו מעמדי קטלוגים שמאפשרים ליצור שילוט מתחלף, אשר יידע את הלקוחות לגבי הפריטים שהכי משתלם להם לקנות.