מרבית הבניינים החדשים הנבנים כיום בישראל ,בוחרים כיום בחברת ניהול חיצונית על מנת לנהל את ענייני הבניין שלהם. שיטה זו הוכיחה את עצמה כיעילה ונכונה במרבית המקרים.
חברות הניהול מאפשרות מבחינות רבות שקט רב לדיירים והדרך לניהול הבניין נעשית גם יותר אפקטיבית.
הגורמים לכך הם אלו:
א. חברת ניהול ועד בית חיצונית מאגדת אצלה את מרבית השירותים שבניין רב דיירים צריך. בתחום אחריותה, נקיון פנימי וחיצוני של הבניין. טיפול בגינה. אחריות לחדר האשפה. אחריות למעלית. אחריות לחניה וניקיונה. אחריות לאחזקה שוטפת של הבניין כאשר ישנן תקלות חשמל או מים כלליות או מעליות. אחריות לתשלום שכר של מנקה, גנן, איש אחזקה ועוד. אחריות לגביה.
ב. העברת האחריות והניהול מראש לחברת ניהול חיצונית משחררת את הדיירים מצורך לפעול בכוחות עצמם בלבד בנושאים הנוגעים להתנהלות הבניין. אין צורך בבחירה אופרטיבית של ועד בית. ופועל יוצר מכך זאת העובדה שנמנעים גם חיכוכים או ויכוחים מיותרים בין הדיירים לגבי מי שראוי או צריך לנהל את ועד הבית מביניהם. כך גם בנושאי תשלום שכר מנקים או גננים, או גביה מדיירים.
ג. לחברת ניהול חיצונית יש מערך מוכן מראש של כל הדברים שועד בית היה צריך לסדר. בפרט במקרים של דיירים רבים, כפי שזה קיים בימנו ,במרבית בנייני המגורים החדשים שבהם שוכנות לפחות 20 משפחות.
ד. תהליכי האחריות של חברת ניהול מחייבים אותה תמיד לפעול ביעילות. ההסכמים וחוק הגנת הדייר מחייבים אותה לפעול באופן כזה שהדיירים יהיו מרוצים ממתן השירותים אצלה. המנקה צריך להתייצב בזמן לעבודה ואם לא התייצב הרי החברה עצמה אחראית להבאת מחליף. כך גם הגנן. תקלות במעלית או צנרת או חשמל של הבניין מחייבות באופן מידי מצד חברת הניהול לדאוג להבאת איש מקצוע בתחום לתיקון. כלומר נגישות מידית ככל שניתן.
ה. חברת ניהול מחזיקה בדרך כלל גם אב בית במרבית הבניינים, האחראי על התנהלותו השוטפת התקינה של הבניין מדי יום או אחת לכמה ימים. אחריות זו מהווה לכשעצמה איכות חיים.