תינוק הוא לא חיה ואין צורך לאלף אותו. תינוק הוא אדם שאינו דובר את השפה אבל רגיש מאוד להתכוונויות וכוונות של האנשים סביבו.
בתור הורה נסה להבין אותו ואת מה שהוא מנסה לומר. תינוקות כבר בחודשיהם הראשונים מנסים לדבר אך הקולות לא יוצאים להם. נסה להבין אותו ולהמשיך את השיחה כאילו היה אדם שאינו דובר את השפה.
אל תשתמש בדיבור מתילד כשאתה פונה אליו. דבר איתו כשווה בין שווים. בהלה, כעס, יגון,פחד ודיבור אמוציונלי משפיעים על התינוק לרעה. תן לתינוק חום ואהדה הוא זקוק להם מאוד אך יחד עם זאת שמור על תקשורת טובה, לבבית ואוהדת.
ישנם בדרך כלל 6-7 סיבות הגורמות לתינוק לבכות. אתר את הסיבות וטפל בהם. אל תתרגז או תפנה את זעמך בחזרה לתינוק אם הוא בוכה או מילל. הסיבות יכולות להיות: 1. הוא רעב. 2. הוא צמא. .3. כואב לו משהו. 4. הוא צריך תשומת לב וחברה. 5. הוא מלוכלך וצריך להחליף לו חיתולים או בגדים. 6. הוא עייף . אמא קשובה ומיומנת יודעת לאתר את הסיבה לפי הבכי. . אם אינך מיומנת טפלי אחת אחרי השניה בכולם. רעב היא הסיבה העיקרית .
הדבר החשוב ביותר לתינוק היא סביבה בטוחה . במקום לתת לו לזחול ליד ארגטלים סיניים יקרים ולצעוק עליו כל הזמן "אל ואל..." אכסן את הארגטלים לאיזה תקופה. כך תהיה לו סביבה בטוחה להיות בה ולחוות אותה .
תכין אותו לכל דבר שעומד לקרות, גם אם הוא תינוק בן יומו. התכווניות עוברות אליהם.אתה יכול להמחיש להם מה יכול לקרות. לדוגמה, בצורה לבבית ולא מפוחדת תאמר לו שעומדים להזריק לו זריקה ותצביע על הטוסיק בלחיצה קלה להמחיש לו איך זה עומד לקרות, אפילו יותר מפעם אחת. אם תכין אותו תראה שהבכי שלו יהיה הרבה פחות ממושך אם בכלל.
"הכובע של המטפלת מרי סו "
הכובע של המטפלת מרי סו הוא הצעה וישמש לטיפול בילדים :
1. שמור על סדר יום. ילדים צעירים מעדיפים למעשה סדר בסביבתם .
2. לעולם אל תעניש ילדים, אלא שים עליהם שליטה חיובית טובה בלי פעולות או רגשות בעלות אופי של טון* נמוך .
3. לעולם אל תכריח ילד לאכול, במקום זה ספק לו לאכילה שפע של פירות עשירים בויטמין .C
4. חפציו של הילד הם שלו. לעולם אל תכפה שיתחלק בהם אם הוא לא רוצה. . עם שליטה טובה, כפה עליו להחזיר חפצים אם הוא לקח חפצים של אחר .
5. לעולם אל תשתמש בילד אחד כדוגמה טובה או רעה לילדים אחרים .
6. ענה על שאלותיו של הילד בפשטות ועם ממשות * בשבילו . אם אינך יודע את התשובה, אל תתן נתונים לא נכונים; אלא אמור שאינך יודע .
7. התיחס לילד כיצור אנושי. אל תעמיד פנים שאינך עלול לטעות, אם עשית שגיאה,התנצל. במילים אחרות, גם הילדים יכולים להיות צודקים .
8 . אל תעודד ילדים לספר רכילויות . אם הם מספרים, שאל אותם איך הם טיפלו במצב. עודד אותם לטפל בעצמם ביחסים שלהם עם אחרים .
9 . תן לילד לעזור, אבל אל תכפה עליו לעזור .
10 . דאג שילדים קטנים יהיו עסוקים במשהו - אבל אל תכפה עליהם את זה, פשוט תדאג לדברים בשבילם לעשות ולשחק. עודד אותם ליזום דברים לעשות או לשחק .
11 . זהו זה פחות או יותר - קצת על קצה מזלג, אבל אלו הן הנקודות העיקריות .
*טון - רגש אנושי המופגן החוצה . הגבוה ביותר הוא התלהבות, מתחתיו על פי סדר יורד: שמרנות, שעמום, אנטגוניזם, כעס, עוינות סמויה, פחד, יגון, אפטיה .