אם מצאתם את עצמכם שותקים מול הדף שבו ניסיתים לכתוב מסרים שיווקיים שלכם, כי לא ידעתם איך לערוך את המילים בצורה ראויה ומכירתית, בא הווידאו ופתר לכם את הבעיה. אם אתם מחשיבים את עצמכם לאנשי שיווק ומכירות טובים של המוצר שלכם כאשר לקוחות באים לעסק שלכם ומקבלים מכם נאום מכירות שיווקי מצוין, אבל לא ידעתם איך אתם עושים זאת מחוץ לקירות החנות שלכם, וידאו שיווקי לעסק שלכם הוא כנראה הפתרון המתאים לכם להמשיך למכור בדרך הכי טובה שאפשר. צילום במצלמה בימינו נגיש וזמין לכולם. היום המצלמה היא הדרך שלכם להגיע לאותו קהל בין אם אתם מוכרים לו מוצר ובין אם אתם מספרים לו סיפור על מקרה מרגש שנתקלתם בו ברחוב. קוראים לזה סרטונים ויראליים לפעמים, כאשר דרכם אנחנו בעצם מפיצים לעולם מסרים שלנו וסיפורים שונים. שיווק בווידיאו הוא בדיוק אותו דבר, רק מכוון יותר, מתוכנן ובנוי בצורה מקצועית.
למה, למעשה, וידאו הפך לוויראלי?
ויראלי לקוח בהשאלה מעולם הווירוסים המתפשטים ללא שליטה כמעט ובמקרים הטובים התפשטות כזאת היא הדרך להפיץ כמה שיותר מהר וללא תשלום מצדכם. אנשים מוצאים תכנים מסוימים מהנים, מצחיקים, מועילים, שימושיים, חשובים ערכית ומצפונית, חיוניים לרווחתם או לידע שלהם בתחומים שונים, וכן הם ממשיכים להפיץ אותם במדיה החברתית כמה שיותר כדי שגם אחרים יצפו וילמדו. מסרטונים מצחיקים על חתולים, כלבלבים ותינוקות, אנשי השיווק למדו לנכס לעצמם תכונות כאלה בסרטוני שיווק משלהם. התחום הזה של וידאו שיווקי לעסק הפך אם כך לענף שלם של שיווק מתמקצע טכנולוגית, שיש לו חוקים מסוימים שמתאימים אותו גם לערוצי השידור וגם לערוצי השיווק.
מנוע חיפוש אוהב תוכן שמותאם לו
הסיבה העיקרית שבגללה אתם רואים המון סרטוני וידאו שיווקי בכל רמת ביצוע ובימוי שהיא, היא גוגל. גוגל מנסה למפות כל הזמן את תחומי העניין הפופולריים בדיוק כמו שהוא מנסה להבן מה אנשים מחפשים הכי הרבה. מכיוון שכלי המדידה הסטטיסטיים שלו גילו שאנשים באמת אוהבים סרטי וידאו, סביר להניח שבגלל המאמץ והטרחה המושקעים בקריאה בעידן הפרעות הקשב והריכוז, החליטו בגוגל לקדם יותר סרטי וידאו. כלומר, אתרים וערוצים, מדיה חברתית וכל פלטפורמה שהרובוטים של גוגל יזהו בה סרטוני וידאו יקודמו יותר על חשבון אתרים מילוליים בלבד, יחסית.
מה זה אומר להעדיף וידאו?
זה אומר ששווה להשקיע בתוכן שיווקי בווידאו, וזה יכול להיות בצורה מקצועית או אלתור שלכם עם המצלמה של הסמארטפון שבה תצטלמו מדברים על המוצר שלכם. מבחינתכם, כישורי המכירות שלכם מקבלים ערוץ נוסף וחשוב לביטוי. אם הרגשתם שאינכם יכולים לכתוב תוכן משלכם או להשתמש במילים כתובות כי את המוצר שלכם חייבים לראות בעיניים ולהתרשם ממנו ממש, הרי שווידאו שיווקי לעסק שלכם הוא בדיוק המענה המדויק לכם, ככל הנראה.