עולם המכירות תמיד מחפש דרכים חדשות כדי לגרום לנו, הלקוחות, לקנות, ולכן, זהו תחום המתפתח ללא הפסקה. הלקוחות התפתחו גם הם, ולמדו איך לדרוש, איך להתמקח, מהן הנקודות הרגישות של איש המכירות בצד השני של הקו, ואיך "להוציא ממנו" עוד הטבות. כיצד מתמודדים עם הלקוחות החדשים, שיודעים מה לדרוש ואיך? סדנת מכירות יכולה לעזור במקרה זה.
בעבר נהגו לחשוב שלעסק מצליח צריך להיות מוצר מנצח, או אולי מיקום טוב, ואפילו לוגו קליט, אך היום ברור: המשאב האנושי הוא העיקר. על מנת לגרום לעסק להפוך למצליח, ויותר חשוב מכך – להישאר כזה – יש לטפח את ההון האנושי ולשפר את המיומנויות שלו. מחלקת המכירות של חברה היא זו היוצרת קשר עם בפעם הראשונה הלקוח, ומכאן שהיא מייצגת את פני החברה עבורו. כדי לשפר את מיומנויות אנשי המכירות, כדאי להיעזר בסדנת המשפרת את יכולות המכירה.
למי מומלצת השתתפות בסדנה כזו?
סדנת מכירות מיועדת בראש ובראשונה לאנשי מכירות, כמובן, אך הידע המועבר בה יכול לשמש כל עובד העוסק במתן שירות. התכנים המועברים בה הן מגוונים, אך עיקרם בשיפור התקשורת של העובד, ובחידוד היכולת שלו לאמוד את הלקוח העומד מולו. יש תותחי מכירות המציבים רף בלתי אפשרי עבור חבריהם לעבודה, ויש כאלה שעדיין רק לומדים את העבודה, והשתתפות בסדנת מכירות יכולה להועיל לשניהם באותה מידה. בין המיומנויות הנלמדות בסדנת מכירות:
כיצד יוצרים אמון אצל הלקוח?
כיצד מנהלים משא ומתן בהצלחה?
כיצד מתמודדים עם התנגדות או תחרות?
אילו סוגי לקוחות קיימים בשוק, ומהן הדרכים היעילות ביותר לפנות אל כל אחד מהם?
שיטות מכירה חדשות, ועוד.
כיצד מתנהלת סדנת מכירות?
קיימים סוגים שונים של סדנאות, חלקן של שעות בודדות וחלקן מתקיימות במשך כמה מפגשים. בהתאם לאורך הסדנה והמשתתפים בה נקבע התוכן, והוא מועבר בעיקר באמצעות הרצאות או שיחות, תוך שילוב תרגילים וסימולציות שנועדו להדגים את הנושא הנלמד.
שיפור יכולותיהם של אנשי המכירות בחברתכם יוכל ליצור עסק מצליח ומכניס יותר, ושמירה על איכויות התקשורת שלהם תביא אליכם לקוחות מרוצים יותר, כך שבהחלט כדאי לשפר מיומנויות אלה.